Учнівське самоврядування – форма громадянської освіти в Перечинському професійному ліцеї
Процес створення учнівського самоврядного органу в ліцеї пройшов кілька етапів, кожний з яких супроводжувався правовим забезпеченням, тобто підготовкою відповідних документів, що окреслюють правове поле діяльності самоврядних органів з чинним законодавством. Одним з етапів становлення учнівського самоврядування стало відновлення традиційних днів самоврядування. Під час проведення яких, навчальний заклад, протягом дня, віддавався у владу учням. Саме в цей день вони отримували право приймати важливі рішення, проводити уроки, організовувати повноцінний навчальний процес. Таким чином, у ліцеї склалися сприятливі умови для оновлення роботи учнівського самоврядування. Для правильної організації роботи були опрацьовані нормативні правові акти, що регламентують діяльність навчального закладу, а саме: Конституція України, Закон України «Про освіту», Закон України «Про профтехосвіту», Всесвітня декларація про місцеве самоврядування, Закон України «Про місцеве самоврядування», Закон України «Про громадські організації» на підставі зазначених документів було окреслено коло питань, які буде вирішувати учнівське самоврядування.
Наступним кроком стало формування структури учнівського самоврядування, яка, після обговорення в учнівському та педагогічному колективах була остаточно сформована і отримала закінчений вигляд.
Учнівське самоврядування має свою символіку: Герб, Гімн, Конституцію. Для роботи визначено мету учнівського самоврядування: залучення учнів Перечинського професійного ліцею до проведення навчального та виховного процесу, виховання національної свідомості, соціально активної особистості, усвідомлення громадянської позиції та поставлені завдання:
- участь у розробці плану роботи ліцею на новий навчальний рік;
- підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, змагань;
- забезпечення порядку в ліцеї організації чергування в закладі, класах;
- організація дозвілля на перервах;
- проведення загальноліцейних лінійок, зборів, конференцій, виставок;
- організація роботи зі збереження ліцейного майна;
- організація роботи з благоустрою території ліцею;
- контроль за відвідуванням учнями ліцею;
- заслуховування звітів членів учнівського самоврядування за відповідний напрямок роботи;
- проведення соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.
Тому ми вважаємо, що виконуючи поставлені завдання, успішне вирішення яких, допомагає утвердити в ліцеї демократичну та самодіяльну атмосферу, забезпечує творчий підхід до поставленої мети у роботі учнівського самоврядування.